Książki, które warto przeczytać

4/30/2016

"Sen jest dobry-stwierdził.-Ale książki są lepsze"
George R.R. Martin-Starcie królów
Hejka!
Kto tak samo jak ja kocha czytać, ręka w górę!
Co prawda, dziś się mówi, że czytają tylko dziwaki, a kiedyś na polskim czytaliśmy, że czytelnik jest gatunkiem wymarłym (poczułam się wtedy jak dinozaur!)
Według mnie nie ma nic lepszego niż wieczór (lub cały dzień) z ulubioną lekturą.
No właśnie, tylko jaką? Poniżej przedstawiam Wam kilka tytułów, które z czystym sercem mogę polecić. Założę się, że również je polubicie :)
 1. Seria "Harry Potter" J.K. Rowling
Kocham, kocham, kocham! Kiedy myślę o liście moich ulubionych książek, od razu mam przed oczami tę serię. Naprawdę, jeśli oglądaliście filmy, to nie wszystko. Ja jestem w HP zakochana po uszy!
Fabułę tych książek chyba każdy zna. Harry Potter to młody czarodziej, który jako jedyny przeżył mordercze zaklęcie Czarnoksiężnika Lorda Voldemorta. W wieku jedenastu lat trafia do Hogwartu, do szkoły dla czarodziejów. Przez kilka lat walczy ze złymi mocami, przeznaczeniem i samym Lordem Voldemortem. Po drodze znajduje czas na prawdziwą przyjaźń, miłość i przeżywa romantyczne przygody. To taki mały skrót fabuły, bo jak mam opowiedzieć 7 tomów?

2. John Green "Szukając Alaski"
Autor z pewnością jest Wam wszystkim znany, przez chociażby "Gwiazd Naszych Wina". Osobiście Johna Greena uwielbiam i mam w planach przeczytać jeszcze wiele książek jego autorstwa.
"Szukając Alaski" jest powieścią trochę dziwną, na co z pewnością wskazuje podzielenie jej na "Przed" i "Po". Ale co jest tym wydarzeniem? Czytając książkę do ostatniego momentu nie możemy się tego domyśleć. Mi się bardzo spodobała, przeczytałam ją w trzy wieczory i chyba niedługo wezmę się za nią znowu!
"Życie Milesa Haltera było totalną nudą aż do dnia, gdy zaczął naukę w równie nudnej szkole z internatem. Wtedy poznał Alaskę Young. Piękną, inteligentną, zabawną, seksowną i do bólu fascynującą. Alaska owinęła sobie Milesa wokół palca, wciągając do swojego świata i kradnąc mu serce. Czy dzięki niej chłopak odnajdzie to, czego szuka? Wielkie Być Może-najintensywniejsze i najprawdziwsze doświadczenie rzeczywistości"

3. Collen Hoover "Hopeless" i "Losing Hope"
Recenzja Hopeless pojawiła się już kiedyś na tym blogu. Dziś wracam do niej znowu, tym razem w towarzystwie jej drugiej części, czyli Losing Hope
Książka opowiada o losach Sky i Holdera. Obaj nie cieszą się dobrą reputacją i obaj niesłusznie. Sky poznaje Holdera i zakochuje się. Im bardziej zbliża się do niego, tym bardziej zauważa, że chłopak zna ją bardziej, niż ona samą siebie. Wszystkie kłamstwa wychodzą na jaw, a Sky musi od nowa poukładać sobie życie.
Losing Hope opowiada tą samą historię, ale z punktu widzenia Holdera. Uważam że to świetny pomysł, ponieważ możemy wtedy lepiej zrozumieć czyny obojga bohaterów i bardziej wciągnąć się w fabułę.

 4. "Między życiem a życiem" Jessica Shirvington
Zastanawialiście się kiedyś, jak to jest żyć w dwóch światach? Że zawsze o północy zasypiacie w jednym i budzicie się w drugim, zupełnie innym?
Sabine ma właśnie taki problem. Od zawsze ma dwa życia i wcale nie jest z tego zadowolona. Jednak od chwili skończenia 18 lat zasady się zmieniły.
Muszę przyznać, że książka jest świetna. Na początku myślałam, że mi się nie spodoba, ale potem akcja tak się rozkręca, że nie mogłam się oderwać!

Oczywiście lista tych perełek jest znacznie dłuższa. Obawiam się, że mogłabym tak pisać w kółko i w kółko, ale ktoś musiałby być chyba większym molem książkowym niż ja, żeby dotrwać do końca takowego kilometrowego posta, haha.
Trzymajcie się!
Julss

You Might Also Like

28 komentarze

  1. Absolutnie uwielbiam "Szukając Alaski" <3. Moim zdaniem jedna z najlepszych książek Greena ;D. "Hopeless" nie czytałam ale dopisuję do mojej listy :D.
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham książki Greena <3.
    Może wspólna obserwacja?
    Zapraszamy do nas :).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham wszystkie książki, które tu pokazałaś. Też jestem dinozaurem, na to wychodzi haha

    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam te ksiązki!
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo słyszałam o tej ksiązce Szukając Alaski, ale jeszcze nie czytałam :)

    http://fit-pasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Szukając Alaski - to świetna książka!
    OUURSELVES.BLOGSPOT.COM -KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytanie jest fascynujące i pozwala nam wkroczyć w nieco magiczny świat. :) Bardzo urzekające jest to pierwsze zdjęcie, podoba mi się!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie. Buziak!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiła mnie ta ostatnia książka :)
    Ja tobie mogę polecić resztę książek Johna Greena, 2 części książki Girl Online oraz jedną o przenoszeniu w czasie - Czerwień Rubinu :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Też kocham Harrego Pottera! "Szukając Alaski" czytałam, ale o wiele bardziej podobało mi się "Gwiazd naszych wina". Super post! :)
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam H.P. :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś miałam niesamowitą "fazę" na książki, która już niestety minęła :( Ale obie części Hopeless i HP zdążyłam przeczytać i na pewno zapamiętam na długooo :)

    Relacja z Miasta Aniołów. Może wpadniesz? :) Caraibes #1

    Pozdrawiam cieplutko
    Julka.bb

    OdpowiedzUsuń
  12. O niektóre ksiązżki wydają się być interesujące, ale na pewno po Harrego Pottera nie sięgnę. Ale miło czytać taki post o książkach jakie ty polecasz. Zapraszam do mnie: pinaxi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak jak nie lubię romansów i obyczajówek, John Green jest u mnie chyba jedynym wyjątkiem, uwielbiam wszystkie jego książki i polecam go każdemu od blisko 3 lat :D Zapraszam do mnie! http://avrorablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham Harrego ❤ jestem pod wrazeniem Twojego bloga :) powodzenia w rozwijaniu to

    Zapraszam na mój blog- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. ostatniej książki nie czytałam, ale bardzo mnie zaciekawiła.
    Mam nadzieję, że znajdę ją w swojej bibliotece :)

    http://aaleksm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Również czytałam niektóre z tych książek :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam wszystkie wyżej wymienione poza książkami Hoovera, za które muszę się w końcu zabrać :) Harry Potter i tak najlepszy!

    W wolnej chwili zapraszam do mnie :)
    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. ja chyba jestem zbyt leniwa na czytanie :D

    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystkie książki czytałam :) w "Hopeless" się zakochałam chociaż to typowe romansidło a co do ostatniej książki przeczytałam ale muszę przyznać że szału nie było

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  20. Oprócz słynnego Harrego Pottera, nie czytałam żadnej z wymienionych wyżej książek, chyba czas to zmienić :)
    Obserwuje :)

    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post, nie czytam zbyt częśto książek, czas to zmienić..!!! Jest tyle interesujących, że chyba warto poświęcić chociaż godzinkę wieczorem na relaks z książką i herbatą :)
    Pozdrawiam serdecznie :*
    https://aleksisaliss.blogspot.com/
    Zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo pomocny post! Ostatnio właśnie zaczęłam lubić i czytać książki. Teraz czytam gwiazd naszych wina!
    Zapraszam do mnie
    Bedzie mi bardzo miło jeśli napiszesz miły komentarz i dasz subskrybcję
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  23. 3/4 pozycje przeczytane. A do 4 na pewno zajrzę bo mnie zaciekawiłaś :)
    Pozdrawiam
    http://just-do-one-step.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Książki z Harrego Pottera uwielbiam <3 filmy również <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Przeczytałam każdą pozycję prócz 4, serdecznie polecam:)

    MÓJ BLOG ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  26. własnie mam w planach zakupić książkę 'Szukając Alaski' i 'Hopless', swietniee że wpadłam na Twojego bloga! :)
    pozdrowionka. przy okazji mój snap: victoriasikora
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  27. Rownież kocham całą serię Harrego Pottera,teraz po którymś setnym obejrzeniu filmów i przeczytaniu książek jestem w trakcie słuchania audiobooków z tej serii!❤️
    Anans.lover:)

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że post Ci się spodobał! Dziękuję za wszystkie komentarze, zostaw link do bloga a na pewno zerknę :)