5/15/2016

Zwykle bawiliśmy się i udawaliśmy,
Nadawaliśmy sobie imiona.
Budowaliśmy rakiety kosmiczne
I odlatywaliśmy nimi daleko stąd.
Marzyliśmy o kosmosie,
Ale teraz śmieją się nam prosto w twarz
Mówiąc "Wstawaj, musisz zarabiać pieniądze!"
twenty one pilots "Stressed out"
 Temat, który postaram się dziś rozwinąć jest dosyć na czasie. No wiecie, egzaminy gimnazjalne odbyły się miesiąc temu, za miesiąc wyniki, okres poprawiania ocen i rekrutacje w pełni. Musimy wybrać szkołę, która w pewnym czasie ma wstyd na naszą przyszłość. Tylko, czy nie jest za wcześnie?

Szał egzaminowy zaczyna się właściwie już od 1 klasy gimnazjum. Nauczyciele mówią nam o testach, o tym jakie to jest ważne, bla bla. Pewnie każdy słyszał to z miliard razy. Przychodzi trzecia klasa i BACH. Od września na lekcjach powtórki, wielu uczy się też po lekcjach. W końcu zestresowani znajdujemy się w sali i piszemy te nieszczęsne testy gimnazjalne. Jednym idą lepiej, innym gorzej, ale każdy ma w myślach jedno: Jak źle napiszesz, nie dostaniesz się do szkoły, nie znajdziesz dobrej pracy, nie będziesz mieć pieniędzy i skończysz pod mostem. (no dobra, może trochę przesadziłam, haha)
Potem staje przed nami wybór. Iść do liceum, technikum, czy zawodówki? Ci, którzy wybiorą technikum lub liceum, mają trochę lepiej, bo jeszcze kilka lat do zastanowienia się nad zawodem, ale pozostali już właściwie w wieku 15-16 lat decydują o tym, co będą robić w przyszłości.
Według mnie jesteśmy jeszcze trochę zbyt młodzi, żeby decydować o swoim zawodzie. Nasza psychika dopiero się rozwija, odnajdujemy w sobie nowe pasja i zainteresowania.
Nasz wybór może się przecież jeszcze zmienić.
Co o tym sądzicie?
Trzymajcie się!
Julss
P.S Ostatnio założyłam twittera! Możecie mnie znaleźć tu klik

You Might Also Like

12 komentarze

  1. Też uważam, że to trochę zawcześnie i chociaż takiego wyboru musiałąm dokonać w tamtym roku to po tym czasie jestem dalej z nigo zadowolona. Liceum? jak najbardziejna tak dla osób ktore nie wiedzą co chcą ronić
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis i świetne zdjęcia :)
    Pozdrawiam :)

    http://dariamitoraj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post <3
    Prześliczne zdjęcia <3
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Według mnie straszenie tym, że się nie znajdzie pracy, czy skonczy pod mostem, jeśli sie źle napisze testy gimnazjalne to bzdura i tylko wiercenie w głowach nastolatkom :D
    lipcowaja.logspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia! Ślicznie wyglądasz :)
    Ehhh ciężko jest podejmować decyzje co do swojej przyszłości. Skąd mamy wiedzieć co będzie za rok, za dwa? A czas leci i nim się obejrzymy będziemy szukać pracy...

    Zapraszam ! --> http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja swoje testy miałam dobre kilka lat temu, i podeszłam do nich na luzie bez uczenia się. Wynik jaki był taki był ale nie przeszkodził mi na pójscie do Technikum na reklamę- niestety u mnie to nie było to, nie byłam na egzaminie zawodowym a potem zrezygnowałam z Technikum prywatnego na 3 roku na rzecz 2 klasy LO ogólnokształcącego dla dorosłych więc...całkiem niedługo będe miała matury i wymarzone studia, i wiem że nie mogę popełnić tego samego błędu co z egzaminami z gimnazjum >A< a z drugiej strony nikt nie wymaga od nas wyboru zawodu, ja poszłam na reklame i nie miałam zamiaru pracować w zawodzie jak i cała moja klasa, moim zdaniem o zawodzie należy myśleć zaraz przed lub po maturach.
    http://photo-ejcz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja siostra przez całe liceum miała w głowie milion pomysłów na przyszłość. Za każdym razem jak z nią rozmawiałam chciała w życiu robić co innego, dlatego zgadzam się z Tobą. Człowiek jest za młody (w gimnazjum), żeby zdecydować się na to, w którym kierunku ma potoczyć się jego życie.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny wianek uwielbiałam sama je wykonywać aż przypomniały mi się wakacje na wsi .
    http:// lovefashionandphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny wianek uwielbiałam sama je wykonywać aż przypomniały mi się wakacje na wsi .
    http:// lovefashionandphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. ja mam 27 lat i dalej nie ma pomysłu na swoje życie :) ale mam dobrą prace, męża, dom. Niczego mi nie brakuje :) jak widać szkoła to nie wszytko, ważne żeby byc szcześliwym a życie jakos sie ułoży samo :) pozdrawiam

    marlena-parr.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że post Ci się spodobał! Dziękuję za wszystkie komentarze, zostaw link do bloga a na pewno zerknę :)